مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری تهران گفت: روزانه در تهران 800 تن پسماند خشک به‌صورت تفکیک شده جمع‌آوری می‌شود

و مابقی زباله‌ها نیز در ایستگاه‌های میانی دریافت زباله جمع‌آوری و از آنجا به مرکز دفن و پردازش می‌روند و بخش قابل توجهی از آن‌که پسماند ‌‌تر است، تبدیل به کود کمپوست می‌شود.

محمد پورسخا، مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری تهران یکشنبه‌شب با حضور تلفنی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، گفت: توفیق در انجام بازیافت کاری همه‌جانبه در این مدیریت را می‌طلبد و در قانون مدیریت پسماند نیز که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است،  جوانب مختلفی در این حوزه مدیریت دیده شده و بیش از 10 دستگاه مکلف به انجام وظایف این مقوله شده است.

وی افزود: اگر همه دستگاه‌ها بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و در بخش آموزش و همچنین صنعت و استانداردهای مربوطه نیز به توفیقات لازم برسیم، در این زمینه موفق خواهیم بود.

پورسخا خاطرنشان کرد: در تهران روزانه 7 هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود و سؤالی که دستگاه‌های مختلف با آن روبه‌رو هستند این است که چرا میزان آلایندگی زباله‌هایی که وارد سیستم شهری می‌شوند این قدر بالاست و چرا ترکیب زباله شهر تهران باید به این شکل باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر دستگاهی باید به وظایف خود عمل کند، افزود: رسانه ملی نیز یکی از مهم‌ترین وظایف را در زمینه آموزش عمومی بر عهده دارد و همه اینها نشان‌دهنده آن است که باید همه دستگاه‌ها در کنار هم ایفای نقش کنند.

پورسخا با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تفکیک زباله‌ها از مبدا اظهار کرد: جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدا در تهران براساس انگیزش خانوارها انجام می‌شود. پورسخا خاطرنشان کرد: بخش زیادی از زباله‌های‌تر در سایت تخمیر تبدیل به کمپوست می‌شود.

به گفته وی، بیش از 70 درصد زباله تهران بازیافت می‌شود و از طریق جداسازی آردی اف که ارزش سوختی دارد، امیدواریم در آینده این حجم به 90 درصد افزایش یابد.

کد خبر 94853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز